tiistai 4. marraskuuta 2014

Päivän asu on CV asu


Reilut kahdeksan viikkoa enää vielä ennen töiden alkamista. 
Olen stressannut sitä kuumeisesti. En niinkään töiden alkamista, koska niinkuin olen aiemminkin sanonut on mulla onnekseni työ ja työpaikka joihin palaan tosi mielelläni, mun työ on tosi kivaa.
Enemmän stressiä ovat aiheuttaneet muut meidän elämän muutokset, erityisesti pojan päiväkodin aloitus ja mistä ihmeestä se päiväkotipaikka saadaan. Onneksi asia viimein (tänään!) ratkesi, paikka selvisi ja voimme nyt keskittyä valmistautumiseen - sekä päiväkodin että työn suhteen.

Varmaan työssä kuin työssä pitää tänä päivänä olla ainakin jossain määrin esillä ja nimenomaan verkossa: on LinkedIn, on työpaikkojen omat intranetit. Muunmuassa. Ja sitten pitäisi olla ajantasainen ja omannäköinen CV.

Minä päätin aloittaa töihin valmistautumisen juurikin noista. Päivittää CVn ja tehdä profiilin LinkedIn:iin (en siis ole vieläkään siellä, tsiisus mikä muumio!) 
Kun asiasisältö CVssä ei ole kummoisesti näiden kahden kotivuoden aikana muuttunut, niin kuvat vaihdan sentään. Tämän postauksen kuvat otettiin pari viikkoa sitten ensisijaisesti siihen tarkoitukseen.
Ehkä nämä kaksi kuvaa päätyvät "viralliseen" käyttöön, vai..?

Näissä vaatteissa voisin mennä vaikka työhaastatteluun ja ne toivottavasti sopivat hyvin myös CV-kuvan asuksi.


Pari viikkoa sitten puissa oli vielä lehtiä ja ulkona melkein pärjäsi nahkatakissa ja viitassa - not :D
Vähänkö me paleltiin kun näitä otettiin, ja miettikää että rakas ystäväni L uhrasi vielä lounastuntinsakin näitä kuvia varten, kiitos taas niin paljon!


nahkatakki Selected Femme
viitta saatu äidiltä
farkut Mango
paita H&M
salkku Claudio Ferrici


Miten sulla? Oletko LinkedIn:issä ja onko CV aina ajan tasalla?

Ja ekstrakysymys Macin käyttäjille - millä ohjelmalla olet tehnyt CVsi??



10 kommenttia:

  1. Toinen muumio tässä- cv on vuosimallia 2005 ja linkedin- mikä se vielä on:D Kiitos kauniille mallille, oli hauska ruokatunti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpotuksen huokaus että en oo ainoa :D Ja kiitos sulle, vielä kerran! Pian uusiks :)

      Poista
  2. Hienoilla kuvilla päivittyi cv. :) Mä olen Linkedinissä ihan ystävän pyynnöstä, mutta enpä ole sitä sen koommin käyttänyt..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lila :) Kai se vähän riippuu alastakin miten hyödyllinen LinkedIn on, mun alan piireissä se on kuulemma tosi tärkeä - et parempi olis munkin tehdä se profiili pian ;)

      Poista
  3. Ihana tuo sun punainen laukkusi. Tuo kivaa piristystä muutenkin upeaan kokonaisuuteen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiju :) Tuo laukku on siis ihan oikea työsalkku, siinä on läppärisuojat ja kaikki. Panostin siihen silloin kun aloitin nykyisessä työpaikassani pari vuotta sitten. Kiva kuulla että se näyttääkin hyvältä :)

      Poista
  4. Laita tuo toiseksi alin kuva CV:hen, siinä on kiva hymy. Kokovartalokuva ei mielestäni kuulu työnhakuun, ellei ole malli tai jossain muussa työssä, jossa kokonaiskuva on jostain syystä keskeinen. Kuvan idea on kuitenkin vain antaa tiedoille kasvot, ja helpottaa työnantajaa muistamaan kuka kukin oli, jos on ollut haastattelussa. Itse olen ollut aktiivisesti työnhaussa viimeiset kaksi vuotta ja melkein kaikki keinot on testattu uraneuvojan palveluja myöten. Uraneuvojan jälkeen olen taas alkanut saada haastattelukutusuja, vielä kun saisi sen työpaikankin (osa-aikaisen, olen tällä hetkellä päätoiminen opiskelija).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Lotta ja kiva kun löysit tänne! Arvostan asiantuntevaa palautetta ja voi olla että olet oikeassa tuon kokovartalokuvan suhteen. Niitä nykyään näkyy jonkin verran CV:eissä ja kieltämättä haetusta työstä riippuen ne voivat joko sopia hyvin tai ei ollenkaan. Mun työ on vähän siinä ja siinä, itse hain noissa kokovartalokuvissa sellaista fiilistä että olis tavattu kesken työpäivän, eli tuolta mä voisin näyttää töissä.
      Toki nassukuva ajaa (melkein) saman asian ja on klassisempi vaihtoehto - mä vielä mietin :)
      Ja itsehän en siis hae työpaikkaa, päivitetty CV tulee lähinnä sinne LinkedIniin.
      Tsemppiä sulle työnhakuun ja opiskeluihin <3

      Poista
  5. Joo muumio täälläkinm pitäisi olla Linkedinissä mutta kun... CV:kään ei ole ajantasalla :D
    Kaunis tuo laukku, ihana piristyruiske.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu :) Mulla on siis ihan sama, en oo LinkedInissä koska en oo saanut päivitettyä CV:ta - mut nyt siihen tulee muutos! :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!