perjantai 15. elokuuta 2014

Takaisin ...mihin?

Nii-i.
Taas on se aika vuodesta kun lomat loppuu ja koulut ja työt alkaa. 
Joillakin. Useimmilla. Melkein kaikilla.


Mä olen aina tykännyt ihan hirveästi elokuusta ja sen tuomasta uuden alun tunteesta.

Kun olin koulussa niin elokuussa ostettiin aina uusi reppu ja penaali, joita sitten intoa puhkuen järjestelin.
Opiskeluaikana elokuu oli suurien haaveiden aikaa: miten monta opintoviikkoa mä ensi vuonna suoritankaan! 
Työelämässä elokuussa kokousteltiin ja suunniteltiin tulevaa vuotta, innosta puhkuen ja kesän energiaa täynnä.


Tänä vuonna tilanne on erilainen.
Tänä vuonna minä jään viettämään viimeistä syksyä kotona ennen vuodenvaihteessa koittavaa töihinpaluuta.

Älkää käsittäkö väärin - musta on ihanaa mennä töihin.
Olen onnekas siinä(kin) että mua odottaa hoitovapaan jälkeen työ ja työpaikka joista ihan todella pidän.


Mutta: 
Mä olen ollut nyt 1 vuoden, 10 kuukautta ja kaksi viikkoa kotona,
 ja se on todella pitkä aika.
Siihen verrattuna tulevat 4 kuukautta ja 2 viikkoa tuntuvat tosi lyhyiltä.

Mielessäni teenkin jo paluuta työelämään.
Mietin miten kivaa sen varmasti taas onkaan (innosta puhkuen!),
mutta samalla mietin lapsen päiväkotiin menoa ja pitkiä päiviä.
Mahdollista lastenhoitajan hankkimista,
 ja sitä miten erilaista elämä tuleekaan olemaan sitten töihinpaluun jälkeen.


Mutta se kesän jälkeen takaisin paluu -
se on tänä syksynä kuitenkin kotiin.
Nyt me ollaan täällä, Helsingissä, omassa kodissa <3 <3
Voidaan vielä nukkua pitkään (haha!) eikä ole pakko lähteä minnekään, paitsi ehkä puistoon.


Tai korttelifestareille!

Tämän postauksen kuvat ovat eilisiltä Rööperifesteiltä, minne tietenkin (jo nimenkin velvoittamana) mentiin.


Tästä syksystä tulee paras ikinä.

2 kommenttia:

  1. Nämä kuvat on kyllä tosi hienoja!
    Mullakin taitaa alkaa viimeinen vuosi kotona ja ensi syksynä pitäisi varmaan alkaa miettiä työjuttuja.. Onneksi on vielä vuosi aikaa, nämä edelliset 2 vuotta on ollut ihan parhaita:)
    Ihanaa syksyn alkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lila ❤️ Oi vuosi vielä kotona kuulostaa aika ihanalta. Nauti niin paljon kuin vain voit, aika menee niin äkkiä! Ihanaa syksyä teillekin!

      Poista

Kiitos kommentistasi!