perjantai 16. toukokuuta 2014

Uusi treenikaveri - Polar Loop

Vanha sykemittarini (lue vanha: sain sen ex ex ex työpaikasta kesälahjaksi muistaakseni vuonna 2006! :D) sanoutui irti, ja jonkun aikaa mietin millä paikkaisin sen jättämän aukon. Tykkään käyttää sykemittaria treenatessa vaikka en oikein osaa sanoa miksi - kai se dokumentointi ja analysointi vaan tsemppaa ja motivoi mua enemmän. Vanhalla mittarilla tykkäsin tehdä tavoiteohjelmia ja niiden toteuduttua näyttöön ilmestyi pieni pokaali - voi sitä riemua! Eli kaipa mä kaipaan selkääntaputtelua ja tsemppaamista - jonkin joka kertoo että hyvin sä vedät :D

Googlailin ja kyselin mielipiteitä erilaisista sykemittareista ja aika pian ymmärsin että ns aktiivisuusmittarit ovat nyt se juttu. Kaupoissa kierrellessä opin että niitä löytyy useammaltakin merkiltä ja hyvin laajalla hintahaitarilla, mutta käyttäjäkokemuksia kuulin ainoastaan Polar Loopista ja poikkeuksetta kokemukset olivat hyviä.

Ja niinpä sitten tiistaiaamuisen kauppareissun jäljiltä minunkin pöydältäni löytyi tällainen:

Kuva lainattu www.polar.com

Tai rehelllisesti sanottuna pöydältä löytyi tällainen:


Alku oli vähän... epäuskoinen. Saksien kanssa ranneremmiä leikellessäni mietin että oliko tää nyt ihan oikeasti parasta mihin ne tuotekehittelyssä pääsivät. Vaati meinaan runsaasti kärsivällisyyttä ja sorminäppäryyttä saada remmi oikean kokoiseksi, vaikka tunnetusti rakastan kaikkea näpräämistä. Mutta toisaalta, en ainakaan heti keksi miten sen voisi tehdä paremmin, ihmisillä kun todellakin on niin erikokoisia ranteita.

Valmiina ranteessa laite tuntuu mukavalta, eli ei sitä edes huomaa. Ensimmäisenä päivänä sain laitteen kiinni puolenpäivän aikaan ja käyttökokemusta kertyi sen mukaisesti. Tilastot saa siis tietokoneelle, paketissa on hyvät ja helpot ohjeet miten ohjelmat ladataan ja miten alkuun pääsee. Myös Iphonelle saa saman sovelluksen, voi sitten analysoida treenejään vaikka ei koneelle pääsisikään.

Mun ensimmäisen (vajaan) päivän tulokset näyttivät tältä:


Hyvin se tiesi! Kävin tunnin juoksulenkillä, muuten oli perus koti- ja ulkoilupäivä. 
Laitteeseen voi siis ohjelmoida oman oletetun aktiivisuustasonsa (itse arvioin näköjään aika alakanttiin) tai tavoitetasonsa. Ranneke kertoo näyttöä hipaisemalla tilanteen: paljonko on liikuttu ja paljonko vielä pitäisi liikkua. Lisäksi kulutetut kilokalorit ja kellonajan.

On niitä mielenkiintoista seurata! Ihan kaikista hienouksista en ole vielä perillä ja teen kattavampaa analyysia tuotteen ominaisuuksista kun käyttökokemusta on kertynyt enemmän, sanotaan vaikka kuukauden verran. Mutta jo näillä kokemuksilla Loop saa ison peukun:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!