keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Juhlan jälkeen

...tyhjä pää :)

Lokakuun loppupuoli oli yhtä juhlaa: oli Beben synttärithurjat Halloweenit ja Pyhäinpäivänä ystäväpariskunnan tyttären ristiäiset. Kiitos isäntäväelle hienoista juhlista!

Pyhäinpäivä päätettiin vielä jokavuotiseen vierailuun Hietaniemen hautausmaalla:


Vierailusta Hietaniemen hautausmaalla pyhäinpäivänä on tullut mulle ja nyttemmin myös meille tosi tärkeä juttu. Mietittiin Papan kanssa että me ollaan käyty siellä yhdessä jo kolmena vuonna. Ja sitä ennen mä olen käynyt ainakin parina. Eli ehkä kyseisen perinteen voi nyt julistaa meidän perheen jokavuotiseksi traditioksi? 
Koko hautausmaa on niin kaunis kynttilöineen ja kukkineen. Me viemme omamme "menneiden sukupolvien ja muualla lepäävien" - muistomerkille. Taas viime viikonloppuna kynttilöitä oli niin niin paljon: valo ja kynttilöiden lämpö - se tuntui kauas ja jäi myös sydämeen. Toivon kovasti että tästä perinteestä jäisi Bebellekin lämmin muisto, hänhän oli nyt mukana ensimmäistä kertaa.

Kaikkien hienojen juhlien ja tapahtumien jälkeen kuluva viikko alkoi jotenkin... ontosti. Mitä mä nyt teen kun ei ole mitään juhlaa valmisteltavana? Toisaalta aika ihanaa olla vaan rauhassa kotosalla tai hengailla kaupungilla ilman kauppalistaa, vau.

Mitä mä sitten olen tehnyt: no ainakin siivonnut. Juhlien jälkeinen siivoaminen on musta oikeesti ihanaa. Ystävät tekevät kodin ja juhlien jälkeinen k-a-m-a-l-a sotku onkin oikeastaan h-y-v-ä sotku. Merkki siitä että on ystäviä!

Toisaalta kyllä nautin myös kovasti siitä puoliminuuttisesta siivouksen jälkeen kun koko koti on siisti, koska eipä aikaakaan kun:


Siivotessa myös sisustusinto saa taas tuulta (ja aika paljon!) ja erityisesti mattokuume on tosi kova. Tästä lisää pikapuoliin, saas nähdä miten tänään käy yhden haaveyksilön kohdalla!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!